wtorek, 17 lutego 2009

Regulamin obiektu

Zapewne niejeden zarządca, który przejmuje w zarząd nieruchomość dopiero oddaną do użytku a więc taką, która nie istnieje zbyt długo boryka się z problemem stworzenia regulaminu obiektu. Myślę, że nikt tu nie podważy wagi tego dokumentu, który moim zdaniem, przynajmniej w nieruchomościach komercyjnych, powinien stanowić część umowy.
Sprawa jest dość prosta jeżeli chodzi o budynki mieszkalne. Regulaminy znajdziemy w każdej spółdzielni i we wspólnotach. Na ich podstawie łatwo będzie nam opracować własny regulamin budynku mieszkalnego.
Firmy zajmujące się zarządzaniem nieruchomościami, np. komercyjnymi na dużą skalę wprowadzają regulaminy dla nowych obiektów korzystając ze swoich wzorów, opracowanych w poprzednich latach, które są urealniane dla potrzeb i specyfiki każdego obiektu. Zatem w tym przypadku potrzebna będzie jedynie edycja gotowego tekstu.
Co z zarządcami, którzy zarządzają pojedynczymi budynkami? Wzorów regulaminu obiektu komercyjnego raczej nie znajdziecie w internecie. Poza tym takie obiekty zwykle bardzo różnią się od siebie i tu pojawia się problem. Czas poświęcony na pisanie regulaminu równy jest analizie wszystkich sfer działalności obiektu. Może się okazać i zapewne tak będzie, że nigdy nie uznamy regulaminu za dzieło skończone. Zmian w regulaminie musimy dokonać zawsze kiedy wymagają tego zaobserwowane przez nas okoliczności. Najszym celem jest w tym przypadku zapewnienie możliwie największego porządku poprzez uświadomienie najemcom jakie są ich możliwości oraz gdzie ich działalność wymaga naszej zgody bądź jest uzależniona od naszej decyzji.
Może w przyszłości opublikuję swój regulamin jak już go dopracuję :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz